HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Dele til varmepumpe...
kimg
Hej Jeg skal bruge nogle dele til en varmepumpe, hvor kan jeg købe dette til fornuftige penge selvfølgelig ;-)

Skal bruge en Kompressor og varmeveksler - det skal være en frekvensstyret kompressor med et output mellem 3 og maksimal 10 kw

Kim

hamselv
Kølegrossisterne kan hjælpe med dette. Så er du kølemand ingen problem. Er du ikke kølemand, bliver du nødt til at henvende dig til een.

Iøvrigt kan selvbyg ikke svare sig. Styringsmæssigt ryger du også ud i en del programmering, hvis du virkelig vil have noget ud af frekvensstyringen.

Umiddelbart kan Bitzer stempelmaskiner anvendes, men om du får den til at gå så bredt tror jeg ikke. Ejheller Copelands scroll. Den sidste jeg rodede med mener jeg kørte fra 35 hz til 70 hz.

kimg
Tak for dit svar, mig og en ven er blevet lidt grebet af det, så det er ikke for at spare, men mere ment som et "Hobby" projekt som kan bruges til noget.

Har lige fundet dette forum, det giver unægtleigt lidt mere blod på tanden.

Du lyder helt klart som du har styr på det.
Hvor kan jeg finde nogle specs. på Bitzer stempelmaskiner og Copelands. Har du et evt. link, kunne ikke rigtigt finde noget på Google.

Kim

hamselv
Vi har data mv liggende elektronisk. Tror måske at Bitzers beregningsprogram kan downloades. Problemet kan være at få kompressorerne beregnet med frekvensomformerdrift. Under alle omstændigheder skal du passe på at få tilstrækkelig smøretryk.

Styringsmæssig kigger du ind i en ret kraftig opgave, hvis du vil have fordelene ved flydende kondensering (og det vil du - der ligger der en stor besparelse på driftisiden).

Men ellers kender jeg da en med en hjemmelavet "røv-mod-røv" bitzer. To trin, 6 eller 12 kW. Kører op mod ren gulvvarme. Varmer PT ikke brugsvand. Men vi bygger snart en Viessmann soltank på + et par paneler (bare for sportens skyld - og fordi vi kan).

Men det er stort og støjende, i forhold til en færdiglavet. Min siger kun en brøkdel af makkerens.

Admin
Hej kimg

Som hamselv skriver laver man ikke bare en frekvensstyret varmepumpe, der er flere styrings problematikker og tage hensyn til.
Men en Bitzer kører fortrineligt mellem 35 og 70 Hz, brugsvand klares ved 50 Hz.

For og se om jeg kunne ødelægge den, har jeg længe kørt 90 hz
Næste trin bliver hvilket kølemiddel skal på, og her kan vi nok nogle stykker blive lidt uenige. Noget kølemiddel kan ved frekvensstyring ende med og give R410A kølemiddel pest.

( R407C kommer til og opføre sig ala R410a )

Såfremt i er kølefolk, er det da en spændende hobby i har fået jer Smile
Redigeret af Admin d. 08-06-2009 21:15
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl

neslo1963
Jeg ville kigge efter stumper på google sverige eller google tyskland. De er længere fremme indenfor denne teknologi
Interesseret i [URL=http://www.tagmaling-tagrenovering.dk/]tagrenovering[/URL] og [URL=http://www.varmepumper-jordvarme.dk/]luft til luft varmepumper[/URL], [URL=http://www.solar-solvarme.dk/]solfanger[/URL]

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 11

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.