FORSIKRING?
|
Sidney |
Lagt på d. 21-08-2009 12:40
|
Begynder
Antal indlæg: 26
|
Jeg er i færd med at få lagt jordvarme ind.
I den forbindelse ringer jeg til Alm. Brand, og spørger om jordslangen på 300 meter er dækket, da jeg kun kan se at det er RØR i jorden der er dækket.
Til det spørgsmål får jeg at vide at slanger er at sidestille med rør, og at man ikke mener det nødvendigt at tilføje slangen specifikt....
Er der nogen der har erfaring desangående? |
|
|
|
Triplus |
Lagt på d. 22-08-2009 11:51
|
Begynder
Antal indlæg: 110
|
Der er skrevet om det i en tidligere tråd. Men ja, slangerne er at sidestille med skjulte rør, og derfor indgår de i den alm. forsikring. Det skal dog siges, at nogle forsikringsselskaber, så vidt jeg ved, har en anden opfattelse. |
|
|
|
Sidney |
Lagt på d. 23-08-2009 10:55
|
Begynder
|
Det er meget godt at du skriver at det er der skrevet om i en anden tråd:
Det tror jeg gerne - men hvilken???????????????
Og at "nogle forsikringsselskaber er af en anden opfattelse", - kan hverken jeg eller andre brugere af dette forum bruge til noget som helst. Så - vær serøs eller drop kommentarene.... |
|
|
|
Admin |
Lagt på d. 23-08-2009 21:58
|
Ved meget
Antal indlæg: 787
|
Citer Det er meget godt at du skriver at det er der skrevet om i en anden tråd:
Det tror jeg gerne - men hvilken???????????????
Og at "nogle forsikringsselskaber er af en anden opfattelse", - kan hverken jeg eller andre brugere af dette forum bruge til noget som helst. Så - vær serøs eller drop kommentarene....
Brug en ordentlig tone, eller find et andet sted og debatter.
Ingen kan vide hvad der står i forskellige forsikringspolicer,hvis man bruger søge funktionen kan man søge igennem tusindevis af debat tråde.
/Admin
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|
|
|
|
Sidney |
Lagt på d. 24-08-2009 21:00
|
Begynder
|
"Brug en ordentlig tone"
-> ja, ved du hvad Admin, det mener jeg at jeg gør, blot mener jeg ikke at jeg eller andre brugere af forumet kan være tjent med svaret fra Triplus.
Jeg har så på jeres opfordring søgt ALLE tråde omhandlende forsikring, og har IKKE fundet nogen der kunne fortælle mig at det er i orden at der står rør i policen medens det er slanger der ligger i min jord.
Jeg kan ikke bruge den forklaring jeg fik fra Alm. brand. Det er muligt at de s i g e r at slanger er dækket, men hvad den dag der er en utæthed? - vil de så også sidestille rør med slanger?
DETTE er grunden til at jeg efterlyste andre, - MED erfaring på området, og ikke en der mente et eller andet. |
|
|
|
Admin |
Lagt på d. 24-08-2009 21:08
|
Ved meget
Antal indlæg: 787
|
Hejsa
Kan alm brand ikke svare på hvad de selv dækker, ja så ville jeg føle en vis utryghed.
En hurtig søgning gav flere hit, her er et, husk på dette er et debat forum og ikke en proffesional rådgivning.
[url]http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?forum_id=13&thread_id=872&pid=4937#post_4937[/url]
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|
|
|
|
Sidney |
Lagt på d. 24-08-2009 21:35
|
Begynder
|
Jeg har nu skrevet til Alm. Brand, hvor jeg f o r l a n g e r at de tilføjer slangerne til min police.
Jeg vil anbefale andre med samme tvivl som jeg, at f o r l a n g e denne tilføjelse.
Se for jer, en stribe år frem, jeres konsulent kommer på det årlige tvungen eftersyn og konstatere en utæthed i din slange.
Du har 300-400 meter slange gravet ned i din have - HELE haven skal måske graves op.
Jeg ville så nødig have en police hvor der kun står at skjulte RØR er forsikret, - for man har jo ligesom hørt før at forsikringsselskaber gør alt hvad de kan for at løbe fra ansvaret. |
|
|
|
Ekspress105 |
Lagt på d. 24-08-2009 23:35
|
Begynder
Antal indlæg: 34
|
Hmmm... Så må du også heller få dine vand rør skrevet ind også, for de er højest sandsynligt også en SLANGE... Og dine el KABLER
Har arbejdet som håndværkstaksator for de 4 største forsikringselvskaber og skjulte rør dækker over rør/slanger og kabler/ledninges som skal være tætte, det vil sige at f.eks. drænrør ikke er dækket... så er det ikke muligt at se stedet hvor der er brud uden brug af værktøj, så er det pr defination skjult og dækket!
Et godt råd er at skrue lemme til skuknrum og krybekældre fast i stedet for at ha hængsler og skudrigler... Men det har jeg aldrig sagt.... |
|
|
|
Triplus |
Lagt på d. 25-08-2009 09:04
|
Begynder
|
Sydney, jeg undrer mig meget over din voldsomt vrede reaktion. Du spørger til om nogen har erfaringer med, at jordvarmeslangerne er dækket som rør. Det har jeg, og derfor svarer jeg på dit indlæg. I øvrigt synes jeg mit svar er sobert, let forståeligt, og ikke bærer præg af, at jeg påstår at have kendskab til samtlige forsikringsselskaber på markedet.
Min erfaring er stor på området - jeg har Lærerstandens Brandforsikring, som professionelt sendte en taksator ud for at se på forholdene. Derefter udarbejdede han en rapport, som mundede ud i et policetillæg. I det er ordlyden, "Vedr. jordvarmeslanger placeret på nabogrund: Nævnte slanger er omfattet af stikledningsdækningen."
Som du kan se af andres svar, er slanger på egen grund dækket som skjulte rør. |
|
|
|
enoer |
Lagt på d. 27-08-2009 23:23
|
Begynder
Antal indlæg: 23
|
Hej sidnye
Jeg syntes at du overfortolker ordet slanger,alle pel, pem rør og lignende som bruges til vandinstallationer, gas og lignende i jorden kaldes i fagsproget RØR, det er kun i forbindelse med jordvarme man bruger betegnelsen slanger, jeg har ingen problemer med topdanmarks forsikring for skjulte RØR som naturligvis også dækker RØRENE til jordvarmen
mvh
Amanda
Tidligere ejer af hus med Bosch jordvarmepumpe
|
|
|
|
Ekspress105 |
Lagt på d. 31-08-2009 23:58
|
Begynder
Antal indlæg: 34
|
Og Triplus har en pointe der.... Slanger placeret på anden mands matrikel nr, skal man selvfølgeligt sørge for at få skrevet ind (OG TINGLYST ).... |
|
|
|
Triplus |
Lagt på d. 01-09-2009 18:38
|
Begynder
|
Ja, husk endelig tinglysning. Det var et ufravigeligt krav fra kommunen, og det er jo helt forståeligt. |
|
|
|
Sidney |
Lagt på d. 05-09-2009 14:27
|
Begynder
|
JEG VENDER LIGE TILBAGE MED NYT FRA ALM. BRAND.
Efter flere telefonsamtaler med flere medarbejdere i Alm. Brand, hvor de "mente" at dedr allerede stod "Jordvarme" et sted, - er det nu lykkedes(vel også fordi der IKKE stod Jordvarme nogen steder) at få en ny police med tilføjelsen "under punkt E, skal det bemærkes at utætheder og udbedring af slanger til Jordvarmeanlæg ligeledes er dækket."
STÆDIGHED BETALER SIG. |
|
|