HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Trevejsventil - elvandvarmer
lars-jacobsen
Det var dog en en knold af en amatør VVS’r. Det er flere år siden der kom ny isoleringsnorm som betyder der SKAL være større afstand mellem rør så der er plads til isoleringen. Så skal der feks være isoleret med 40mm betyder jo min 8 cm afstand og gerne 10 cm. Og bæringerne bør faktisk også være af en isolerende type hvis det skal være godt. Det er de garanteret heller ikke i din situation.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
Kalechen
Og flere utætheder igen og igen... Shock(

Hvad mon Georg Fischer vil tænke om denne VVS måde at bruge deres fittings på?
 
Kalechen
Åh ja - IGEN to nye utætheder konstateret.

Ny blandekreds som VVS selv har monteret, fungerer ikke og VVS fatter ikke problemet. Han prøvede at skifte ventil til termostat uden succes.

VVS fik også placeret rør så tæt på cirkulationspumpe, så strømstik ikke kan isættes...

Bæringer er cirka lige så varme som rør.

VVS har i sin egen beskrivelse af virksomheden brugt meget krudt på ord som ekspertise, erfaring, professionel, funktionel, solide resultater m.m.

VVS startede VP-installation i uge 34 og lovede varme i uge 35. Vi går ind i uge 39 nu...

Jeg bliver nødt at starte pillefyr, så vi ikke kommer til at fryse.

Nu giver jeg op og giver besked på at VVS kan hente alle sine dele, da vi foruden privaten også har en systue med butik.
 
Finn DK
Hej Kalechen

Hvad har din VVS'er brugt til at pakke rørene med?
Pakgarn/salve eller teflontape?

Mvh, Finn
Hus 1: 105 m2 i et plan, nyrenoveret og godt isoleret, gulvvarme overalt.
IVT 6Kw og 6 KWp solceller.
Hus 2: Ældre hus på 84 m2 i et plan, endnu ingen gulvvarme, isolering noget under middel.
Jordvarme etableret januar 2014.
Nilan VV6, 400 m slanger i 1 løb
4,4 KWp solceller.
 
Kalechen

Finn DK skrev:

Hej Kalechen

Hvad har din VVS'er brugt til at pakke rørene med?
Pakgarn/salve eller teflontape?

Mvh, Finn


Finn: Det ligner pakgarn/salve.
 
Kalechen
Nå, men VVS mener i det mindste, at anlæg skal være tæt - godt vi i det mindste er enige i det punkt!

VVS skriver, at jeg skal indkalde til syn og skøn..?

Kommentarer er meget, meget velkomne?
 
Torben

hamselv skrev:

. Til OR opstartede vi for år tilbage et superflot anlæg i Gjøl. Den husker jeg tydeligt, da det var det flotteste GDS jeg har set. Og den husker jeg havde ingen utætheder. Om der har sneget sig nogen til ved jeg ikke, men har ikke hørt om nogen. Og har da kommunikeret lidt med kunden (der så i øvrigt også er her på sitet i ny og næ). .


Kører stadig vidunderligt. Har lige checket filteret i centralvarmekredsen efter flere år. Ingen snavs. Ellers ingen service nogensinde. Kig endelig ind, hvis du kommer til egnen. Mvh. Torben
 
hamselv
Hej Torben. Så er det rart at have fotografisk klæbehjerne. Kan lige se dit anlæg igen. Og smadderhyggeligt dengang at starte det op. Og runder vi dig kigger vi ind, men desværre har det altid været kl uhada fordi vi skulle flyve. Lækkert at skidtet kører. Fik du styr på elproblemerne? Vi pløjede lige en af de sjovere igår. 1 km slange. Tog sølle 5 timer, så var det i jorden.
 
Torben
Elselskabet benægtede at have problemer. Men et stykke tid efter, skiftede de en samlekasse nede ved vejen. Derefter har jeg ikke haft problemer.
 
hamselv
Nogen af de der elselskaber er lidt irriterende. Der er aldrig noget der er deres fejl. Men er nu kommet rundt ved dem en håndfuld gange, hvor de har skiftet gravsten. Det er ikke altid de er lige heldige med at holde faserækkefølgen. Så det har kostet dem et antal gange.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,972,128 Unikke besøg
XHTML CSS